INDISHA in Bol.com campagne

Mogelijk heb je al een radiospotje gehoord, bovenstaand billboard langs de A1 bij Diemen of een social media, online advertising item of ander bericht gezien. Door Bol zijn we gevraagd als 1 van de 27.000  Bol partners een hoofdrol te spelen in de nieuwe campagne. Samen met nog 5 andere ondernemers. Een superleuke ervaring!

Maandag 9 maart is de campagne live gegaan. Bol wil met de campagne letterlijk haar partners een gezicht geven. Een van die partners zijn wij. Super natuurlijk dat we hiervoor door Bol gevraagd zijn. Doel van de campagne is om meer partners met een fysieke winkel enthousiast te maken om partner te worden van Bol.

INDISHA & Bol
Via Bol.com verkopen we de kinder speel make up sets. In Nederland & Belgie. Om zo nog meer mensen te kunnen overhalen speel make up zonder twijfelachtige ingredienten te gebruiken. Als alternatief voor de minder fijne producten voor de tere kinderhuid. Bol.com heeft immers een groter bereik dan wij nu hebben. Voor de verkoop van producten via het Bol.com platform vraagt Bol (uiteraard) een vergoeding.

The making of
Fotoshoot & radio. Maandag 25 februari was er een fotoshoot op het hoofdkantoor van Bol in Utrecht. Die uiteindelijk bijna de hele middag duurde. Ook heb ik toen een radiospotje ingesproken. Leuk om te doen. En om de sfeer bij Bol.com te proeven. Het viel me op dat de bij de campagne betrokken medewerkers van Bol allemaal zeer enthousiast waren over Bol als werkgever. Ze vonden het super deel uit te maken van een onderneming die nog continue groeit en ook nieuwe richtigen uitprobeert. Er werden heel wat foto's geschoten, waar uiteindelijk bovenstaande uit is gekozen. 


Kleding & styling. Vooraf moest je kleding- en schoenmaat doorgeven. En zelf drie setjes uitzoeken en meenemen voor de fotoshoot. Inclusief schoenen, De kleding niet te zwart, niet te wit, geen bonte patronen. Ook moest ik producten uit de winkel meenemen voor op de foto. De mooie groene set die ik aan heb op de billboard foto heeft een vriendin die styliste is voor me uitgezocht. Van het merk waar ze voor werkt. En mocht ik lenen voor de shoot. Zelf was ik in allerijl nog op zoek gegaan naar een paar passende schoenen, want die moeten er op de foto toch als nieuw uitzien. Uiteindelijk draag ik schoenen uit de collectie van de styliste die bij de fotoshoot was. Ketting en oorbellen op de foto zijn van Julia Otilia (ketting met parel en Dancing Waves oorbellen). Bij Bol was ook een een visagiste/haarstyliste aanwezig. Daarnaast een heel team van Bol inclusief fotograaf en een aantal mensen van het reclamebureau DEPT die de campagne gemaakt heeft. 

Wanneer & waar is de campagne te zien & horen?
De campagne draait deze week (week van 9 maart) en als t goed is ook nog een week later in t voorjaar. Onderdelen zijn oa:

  • Radio (Q-music, Radio 538, Radio 10, Sky Radio, Radio Veronica, Slam!, 100% NL, Sublime, Classic NL en ORN) - heb je het spotje met INDISHA nog niet gehoord?Luister  het dan eventueel hier.
  • Social media (LinkedIn en Facebook)
  • Online banners
  • Buitenreclame - billboards in Diemen (op A1 vanaf Amsterdam - staan wij op met bovenstaand beeld), Rotterdam, Utrecht en Zoetermeer.

Nogmaals - het was een super leuke ervaring. En is het nog steeds nu de campagne draait. We krijgen veel enthousiaste reacties in de winkel, online/social en van vrienden en familie.

We hopen natuurlijk dat de campagne ook bijdraagt om meer mensen bewust te maken van ons uitgangspunt 'smeer niet op je huid, wat je niet kunt eten'. Want wat je op je huid smeert, komt deels in je lichaam terecht. Waarom zou je dan niet iets kiezen dat zo puur is dat je t zou kunnen eten? Wel zo gezond. En duurzamer.